I filmen "Du har fikk Mail" er sub-plot bortsett fra kjærlighet vinkelen at heltinne (spilt av Meg Ryan) ble tvunget ut av business når big-time bokhandel eieren (spilt av Tom Hanks) flyttet inn i byen.
Megs tegn eid en sjarmerende liten bokhandel som hun arvet fra hennes mor. Selv om prisene av hennes bøker var litt bratt, gjør hun for det i tjenesten. Hun pakker bøkene i en spesialisert bag, og hun vet alle hennes kunder etter navn.
Toms tegn, derimot, flyttet inn i byen for å bygge en gren av en stor kjede-bokhandel som tilbys nedsatte priser og en stor bygning, idet sammenlignet med megs lille bokhandel på et hjørne av byens gater.
Til slutt, ble Meg tvunget ut av business fordi hennes kunder gikk til Toms kjempestor bokhandel.
I dag, vil denne situasjonen ikke holde sant lenger.
Flere og flere små organisasjoner er rydder vei og gi store bedrifter et skudd av sin egen medisin.
I filmen er grunnen til hvorfor Meg Ryan ble tvunget ut av business fordi hun ikke kan tjene lenger. Hennes prisene er bratt i forhold til andre big business' rabatterte priser.
Hennes eneste kanten er at hun gir personlig service, hun vet hennes kunder etter navn, og hun har en svært liten stab, om 2 eller 3 ansatte.
Som en liten organisasjon kan du snu og har disse egenskapene som din edge for å konkurrere mot store hai i virksomheten.
Her er noen tips om hvordan du kan holde dine egne mot en stor virksomhet:
1. Små bedrifter har stor konkurranse.
Dette betyr at du trenger å vite hvordan overleve der ute.
Uansett hva slags virksomhet du har, er det bedre å lære om konkurransen, slik at du skal kunne overleve.
Her er noen tips om hvordan du kan overleve store konkurransen:
> holde virksomheten din i live.
Når det virker som om kontantstrømmen er i en nedover skråning, kan du holde et stramt tøyler på budsjettet.
Ikke bruke på unødvendige forretnings-kjøp og alltid balansere bøkene dine.
Hvis du er en å kjøpe på impuls, eller hvis du er typen til å lytte til de som sweet-talk du vurdere å kjøpe "nødvendig" elementer, kan du kontrollere deg selv.
Få en andre og tredje mening hvis det er mulig, som disse impulsive kjøper kan føre til slutten av organisasjonen små.
> ikke vær redd for å søke profesjonell hjelp.
De fleste små bedrifter høsten starte avgjørelser om problemer som ikke er omhyggelig analysert.
Selv om du tror at du allerede har en alternativ plan, må du kontrollere at har du skog resultatene av en bestemt forretningsbeslutning.
I det lange løp, er det bedre å søke profesjonell hjelp i stedet for å innlate seg på en plan som kan starte fall i bedriften.
> holde bøkene dine rett.
Det beste alternativet er for deg å ansette en profesjonell utenfor regnskapsfører å finne utbytte av investeringen og håndtere andre finansielle aspekter ved virksomheten din.
> dra nytte av hver gratis business rådgiving når det er tilgjengelig.
Dette betyr ikke bare hjelpe utvide din kunnskap, men det vil også gi deg en idé om hvordan andre bedrifter er kjørte av småskala eiere.
> vet nøyaktig hvor din virksomhet ledes.
I den daglige driften, må du kontrollere at du vet hvor du vil at din bedrift å være 5 eller 10 år fra nå.
Alltid være klar over trendene i bransjen som du er i, praksis gode penger ledelse og lære å gjenkjenne potensielle problemer før de oppstår.
2. Lær å markedsføre din liten organisasjon.
Markedsføring er ikke om å prøve å selge dine produkter og tjenester til alle.
Det handler om å vite hvem som skal markedsføre produkter til.
I markedsføring er det godt å huske disse raske fakta:
> Vet om kundene.
> kommunisere med kundene.
> bygge en god og personlige forhold med kundene dine.
Dette vil være en stor kant for deg å ha mot større selskaper.
De kan tilby hotell med lave priser, men det er vanskeligere for dem å holde orden på kunder på en mer personlig basis.
> ikke Stopp markedsføring prosessen.
Som en liten organisasjon må du vurdere rutinemessig markeder som du trenger til å forfølge slik at du bedre kan nå ut til kundene.
Husk at små organisasjoner er store bedrifter i disse dager, så ikke vær redd for å arbeide hardt for selskapet som du har - ikke spørsmål hvor liten.
Hvis du jobber hardt, ta kloke forretningsbeslutninger, lære å markedsføre småbedrifter og tilpasse din kundebevegelsene, bedriften småskala er sikker på å stige til toppen.
No comments:
Post a Comment