Karriere-konsulenter fortelle jobbsøkere til å sende en takkeside notat etter et intervju. For å løse de mest vanlige spørsmålene om hvordan og hva som skal sendes i en takkeside notat, her er gi noen aways.
Vil ikke arbeidsgiver tror at en søker er desperat og en sissy søkeren, hvis han sender et brev Takk?
Selvfølgelig ikke. Sjelden gjør en arbeidsgiver ikke glad for å kunne motta en takk brev. Det er ansett som en vanlig måte å vise høflighet, en gest av høflighet, en måte å outshine resten av interviewees og en måte å holde navnet ditt på forhånd.
Vil det ikke sette på spill muligheten for å få jobben?
Ikke i de fleste tilfeller, men det kan i noen punkt gang. Så hvorfor ta sjansen? (så de spør) Svaret: de fleste sjefer wavers mellom de to siste mest lovende søkerne, en student og erfarne officer for eksempel etter siste intervjuet for en bestemt stilling. Men når sjefen får et Takk brev fra Eleven, det gjorde hele forskjellen. På grunn av at enkel frisk måte gest lander Eleven på jobben.
Kan det være håndskrevet eller bør det være inntastede?
Faktisk, det spiller ingen rolle. Hva er tanken på å gjøre det. Det må være skreddersydd for potensielle selskapet og offiseren som gjorde intervjuet. Dermed opprettes ytterligere respekt. Imidlertid hvis selskapet, intervjuer eller plasseringen blir brukt Etterlyser en formell forretningsbrev, deretter gjøre dette. Det meste, er en håndskrevet lapp greit hvis intervjuer og søkeren har bygget rapport.
Vil det være greit å e-takk notatet?
Første tanker indikerer at dette er en stor Nei. Men avhenger det av selskapets kultur. Hvis personer i firmaet bruke e-post i alle sine kommunikasjon og korrespondanse, bør så det være akseptabelt. Dette gjelder også hvis selskapet er i rask beslutningsprosesser når de skal ansette søkere. Alltid huske på at selv om e-postmeldinger passe inn sammen med kulturen i selskapet, er det fortsatt en bedre ide å følge opp e-post med en papirkopi av din takk.
Så du kan bare sparer deg fra problemer siden "anything goes" rett?
nei. På den andre siden av forrige historien finnes det potensielle søkere som var nesten i ferd med å bli ansatt men plutselig traff skids etter sending i en slurvet, ill-fast takk bokstaver, med mange-skrivefeil og feilstavede ord. En del av å ha en god kommunikasjon ferdigheter er å kunne skrive effektivt og selskaper trenger ikke ansatte som må bli undervist enkle skriveferdigheter.
Vil gjøre et brev som lånte Takk?
Ja, lån er en ting. Men sørg for å se på den grunnleggende strukturen i brevet. Aldri plagiarize hele bokstaven som det kan være aktuelt for en person, men ikke for den andre. Det er sikkert, arbeidsgivere som kan skille en Takkekort som er kopiert eller ikke.
Hvis det var en panelet intervju takk bokstaver sendes til alle intervjuere?
Oppriktig, det er best. Samme bokstav til hver er like viktig som å gjøre en for hver. Alt du trenger å gjøre er å redigere noen setninger for individualitet i tilfelle intervjuerne ville bump i hverandre og sammenligne notater de mottatt.
Hvor snart er det en Takkekort som skal sendes?
Den gyldne regelen er å sende Takk notater innen 24 timer etter intervjuet.
Vil det fortsatt være greit å mail takkeside notat Hvis hiring vedtaket vil bli gjort snarere enn når det mottas usendte Takk notatet?
Kommer til å tenke over det, hvis e-posten er også pre-historisk for hiring beslutningstakere, og deretter finne mye rask måte: det kan være via e-post, faks, ekspress levering eller personlig overlevering. Faktisk, hvis du har en hånd som er levert takkeside notat, kan la en flott inntrykk.
Hva om det finnes allerede et tilbud før du sender selv takk notatene?
Det er likevel bedre å sende notatene Takk, som dette kan brukes til å godta eller avslå tilbudet. Dette kan også være en bekreftelse av din avtale og/eller forståelse av tilbudet de har gitt (lønn, fordeler, andre kompensasjon, starter dato, ferier, etc.), denne måten uoverensstemmelser kan være rettet ut før du selv starter for jobben.
Alltid finne en måte å gjøre det som tilpasset som mulig. Prøv å tenke ut av boksen, du selv kan tilpasse hva du har observert intervjuer har på kontoret under intervjuet. Sende en artikkel som du tror intervjuer kan være interessert i er også et annet forslag.
Uansett hvilken metode du bruker, gjøre det hurtig og profesjonell.
No comments:
Post a Comment