Wednesday, April 4, 2012

Hvordan å følge opp alle kontakter

Hvis du er fortsatt i jobb søkeprosessen, er det svært viktig å følge opp alle kontakter. Det er ikke godt å bare sitte og vente på resultatene som kommer pouring i når du tror at du allerede har gjort en del fordi kontaktinformasjonen er blitt distribuert.


Vurdere to menn som søker om en enestående posisjon i et selskap. Etter intervjuet sitter første søkeren bare rundt venter på å høre fra hans potensielle arbeidsgiver.


Derimot, distribuerer andre søkeren sin kontaktinformasjon for noen personer som han møtte i selskapet. Videre gjør søkeren nummer to en oppfølging på resultatene av jobbintervju et par dager senere. Første søkeren har ikke blitt hørt fra, fordi han bare baseres på grunnleggende "Vi kaller du" rutine. Hvem tror du vil ha større sjanse for å få jobben?


Selv om første søkeren er flere kvalifiserte, siden han ikke følge opp eller selv sende et notat med takk til intervjuer, til slutt, får han ikke jobben.


Hvis du er fortsatt venter at jobbtilbud, og du ikke følger på kontaktene, bli sjansene for å få hyret slankere. I bedriften, og følge opp på alle kontaktene dine er en veldig pålitelig måte å spre ordet om deg, din business forstand og utvide din horisont.


Hvis du er fortsatt på utkikk etter en jobb, er her noen tips om hvordan å følge opp kontaktene:


* Sende en takkeside notat rett etter intervjuet, ideelt etter et par dager. Dette er en måte å få potensielle arbeidsgiver å høre fra deg på nytt. Ikke bør du få leid for den gjeldende posisjonen som de tilbyr, vil noen fra det selskapet sannsynligvis holde din informasjon om filen for fremtidige vurdering.


* Gjøre sikker på at du lar din mobil og fasttelefon, e-postadresse og din adresse, slik at potensielle arbeidsgivere har ingen unnskyldning for ikke å få kontakt med deg.


* Være nøyaktig i å få kontaktinformasjonen av perspektiv arbeidsgivere. I retur, når du plasserer sin informasjon på en bokstav du sender ut (det vil si CVer, takk skal du ha notater) til å unngå typografiske feil, og kontroller at du har navnene deres riktig, for å se til at alt er i orden.


* Noen selskaper ta en betrakte din tegnreferanser så alert folk på listen så de kunne motta en samtale fra din potensielle arbeidsgivere.


Lever alltid være på den positive siden. Bør du ikke bli ansatt for en bestemt stilling, du kan spørre folk fra dette selskapet for henvisninger til andre selskaper, eller i det minste holde du i tankene for fremtiden ansette.


Hvis du er i business, enten du bare starter eller i utvide, må du også sørge for å følge opp alle viktige kontakter. For eksempel, du går til et bedriftsarrangement og du har distribuert mange visittkort. Ikke stoppe der. Disse menneskene kan eventuelt ta big business for din bedrift, så det er viktig å bygge opp en sterk virksomhet forhold til dem.


Her er noen tips om å følge opp på dine kontakter Hvis du allerede er i virksomhet:


* Sende Takk notater til nåværende og fremtidige kunder. Denne regelen gjelder ikke bare for personer som søker om en jobb. Dette er mye mer nyttig for de som allerede er i bedriften, som en enkel takkeside notat ville minne kunder som selskapet de arbeider med og merkenavn vil bli trykt på deres sinn. Denne praksisen bør sende mer virksomheten din vei.


* Send følge opp meldinger. Hvis du er i salg, er det godt å følge opp eksisterende kjøpere som er mest sannsynlig å kjøpe dine produkter på nytt.


Du vil kanskje også tilpasse noen korrespondanse du sender ut, da dette går kundene følelsen som om de vet du personlig. Dette skal lede deg til å tjene deres tillit, som i sin tur etterlater kunden føler seg sikker på at du er håndtering effektivt business uansett hva det er at de kaster deg.


* Gjøre sikker på at du følger raskt og omgående. Tommelfingerregelen er å svare rask, rask, rask. Enten det er en løsning på et problem eller sende ut en ordre eller svare på et brev, å svare raskt på en kunde er den enkleste måten for dem å tenke på deg og din bedrift på en positiv måte.

No comments:

Post a Comment