Beholder fokus er avgjørende for å oppnå dine mål, og å være produktiv. Løpet av arbeidsdagen, kan flere avbrudd holde deg fra å få jobben gjort. Hvordan skal du håndtere disse typer avbrudd?
1. Ikke arbeidet kall til mobiltelefonen din.
Hvis du ikke bruker din mobiltelefon i arbeidet, kan du holde den deaktivert slik at personlige samtaler gå til talepost. Haster returkall under en pause i arbeidet. Alt annet kan returneres på fritiden.
Det er viktig å fortelle dine venner og familie som vet at du ikke ønsker å bli plaget med samtaler på jobb, med mindre det er en nødssituasjon. Når du slutter å svare på oppringinger til alle tider på dagen, får de tipset.
2. Medarbeidere stopper å "chatte".
Hvis en medarbeider slutter å chatte, og du er opptatt gjør noe, ber fortelle dem at du er i midten av et prosjekt, og at du vil stoppe ved for å se dem når du får et minutt. Hvis du ikke er opptatt, er det ok å chatte litt hvis firmaet tillater det. Dette kan bygge fellesskap og god arbeidsrelasjonene. Du kan alltid redusere inaktiv samtale kort med enkle setningen, "Jeg trenger å gå tilbake til arbeidet!"
3. Folk som kommer inn på kontoret, eller til skrivebordet, stille spørsmål, mens du er virke, eller kanskje enda mens du spiser lunsj.
Eksempel - "Dette vil bare ta fem minutter."
Vurdere sier dette, "Jeg vil gi deg min undivided oppmerksomhet, så la meg ferdig med dette arbeidselementet, eller en Big Mac og deretter jeg vil slutte for å se deg."
Som med "chat" avbrudd ovenfor, kan dette du kontrollere hvor lang tid du investerer når du faktisk koble fordi du vil være på deres arbeidsområde. Du kan gå bort når du er ferdig, og ikke få fanget på kontoret eller cubicle.
4. Håndtering av e-post eller direktemeldinger.
Hvis du ikke trenger å regelmessig kontrollere e-posten for å administrere oppgaver du arbeider på, foreslår jeg at du sjekker den ikke mer enn 3 ganger om dagen. Når når du kommer til å arbeide for å se om det er noe presserende for starten av den dagen når før du går til lunsj, og på nytt på svar 3: 30 PM å behandle før slutten av arbeidsdagens. Også, kan du vurdere å deaktivere alarmen kunngjør ankommer e-post.
Holde din instant messaging deaktivert med mindre du bruker den i arbeidet. I så fall vil reagere bare på de meldingene som er presserende. Håndtere mindre viktige meldinger når du ikke er i midten av et prosjekt.
5. Jobber på flere prosjekter.
Studier har vist at multi-tasking er faktisk mot sin hensikt. Inntaste på ett prosjekt om gangen. Du blir mer effektiv på å få det gjort på kortere tid, og du vil gjøre en bedre jobb på den. Din mentale og kreative energi vil være fokusert og ikke distrahert av hva de andre aktivitetene kan være krevende. Også, følelse av gjennomføring fra å fullføre en aktivitet energize deg for det neste prosjektet.
Vi alle håndtere avbrudd i våre arbeidsdag, så det er til oss å administrere dem. Forhåpentligvis vil disse tipsene hjelpe du fortsetter å være mer fokusert og produktiv.
No comments:
Post a Comment