Friday, June 8, 2012

Hvordan skrive et Følgeskriv

Hvis du sender din CV til et perspektiv arbeidsgiver postgang eller fakse det er viktig at du sender med det et Følgeskriv. Du må bruke følgebrev til å opprette et godt inntrykk slik at arbeidsgiver eller rekrutterer vil lese CVEN. Det vil ha mer innflytelse hvis det er individuelt skrevet som svar på en bestemt rolle eller reklame.


I e-postprogrammer er det akseptabelt å skrive et kort avsnitt av noen få setninger som forklarer hvor du hørt om rollen og hvorfor din kompetanse og erfaring er passer perfekt for jobben. Du bør kontrollere tonen i teksten er formell som ville være tilfelle med en papir-følgebrev. Det er en feil å være for uformelle som dette kan sees så unprofessional.


Når du gjør noen form for jobbsøknad enten åpen, der du sender CV til en arbeidsgiver/etat med ingen bestemt stilling i tankene eller bestemte, der du sender din CV som svar på en annonse for en bestemt rolle, er generelle følgebrev-formatet det samme.


Her er de ti regler å huske når dekke skrive brev.


1. Følgebrev bør bestå av 1 side på vanlig hvit A4-papir.
2. Du bør bruke en skrift som tilbyr en ren og tydelig utseende. Arial er best
3. Mål for maksimalt tre avsnitt. Husk enkle er best
4. Bruke positive, og positive språk og unngå overdreven setninger
5. Kontroller at det er ingen stavekontroll, grammatikk eller tegnsetting feil.
6. Bruk alltid svart blekk.
7. Uttrykk deg selv med tillit.
8. Der det er mulig, kan du skrive til en navngitt person
9. Følgebrev bør være skreddersydde for hvert program
10. Være konsist og til poenget. Prøv å unngå å gjenta hva er i CVEN.


Formatet for følgebrev


Din kontaktinformasjon


Dette bør inkludere navn, adresse, telefon og e-postadresse Hvis du har en. Husk gjør det enkelt for arbeidsgiver å kontakte deg.


Arbeidsgiver/etat detaljer


Dette bør inkludere hvem bokstaven skal, firmanavn og fullstendig adresse. Hvis du vet navnet på personen f.eks Hvis det er nevnt i annonsen deretter bruke den. Hvis ingen bestemt navn ble nevnt bruk en avdeling tittel f.eks personalsjef eller direktør


Dato


Du bør bruke lange datoformatet i full f.eks 27 April 2006 og ikke 27/4/06


Innledende hilsen & åpning


Hvis du vet navnet bruke den f.eks kjære Mr Smith. Hvis du ikke vet, kan du bruke kjære Sir/Madam. Det er best å bruke et navn. Firmaets web-område er ofte et godt sted å søke etter den aktuelle enkelt.


Brev-tittel


Senter og fet teksten. Dette vil gjøre det mulig for mottakeren å vite umiddelbart at dette er et program


Avsnitt 1 – hvorfor du skriver


Du ønsker å prøve og få interesse av arbeidsgiver. Du bør starter brevet med årsaken til skriving og angir plasseringen som du søker på sammen med hvordan du hørt om den ledige stillinger. Dette er også et bra sted å fortelle deretter hvorfor du er interessert i posisjon og formidle en genuin interesse for selskapet. Selskapet nettsted vil være en god kilde til bakgrunnsinformasjon.


Avsnitt 2 – hva du kan tilby dem


Her beskriver du kort hvorfor du tror du bør vurderes for rollen. Du bør oppsummere relevante kvalifikasjoner til stillingen sammen med din erfaring og ferdigheter. Også gi en kort eksempel på én eller to jobber du har jobbet i som er knyttet til stillingen. Prøv å være sikker på at det ikke er bare en liste over hva er i din CV, men er individuell instruksjon må jobbsøknad.


Paragraf 3 – Summarise og neste trinn


Referere til CVEN vedlagte og også be om intervjuet. Du kan nå foreslår at du vil gjøre en oppfølging samtale. Det er også viktig at du takke leseren for deres tid og vurdering, og fortelle dem at du ser frem til å høre fra dem.


Lukke


Bruke "din vennlig hilsen" Hvis du sender bokstaven til en navngitt person, ellers bruke "din trofast". Legge til noen tomme linjer, og Avslutt med navnet ditt. Avstanden mellom brukes til signaturen din en gang skrives ut.


Til slutt kan du legge til din telefon og e-postadresse under navnet ditt. Husker du ønsker å gjøre det enkelt for dem å kontakte deg.


E & O E - Copyright 2006 CV skrive Ltd

No comments:

Post a Comment