Hva betyr det å være en mystery shopper? Det er ganske enkelt - en person betales til å besøke lokale butikker og vurdere slags service de får. De kommer inn i butikken og fungerer som en vanlig kunde, bare for å holde identiteten til mystery shopper hemmelig. En mystery shopper evaluerer ulike aspekter av tjenesten, mens de er i butikken.
Mystery Shoppere gi bedrifter vil ha mer informasjon gjennom bruk av spørreskjemaer og detaljert fortellinger. Disse spørreskjemaer gi bedrifter med en objektiv vurdering av hvordan de blir oppfattet av kunden.
Mystery Shoppere lindre eieren av denne ekstra ansvar. Bedriftseiere som bruker disse slags tjenester blir nå et mer realistisk bilde av hvordan sine kunder oppfatter sin bedrift.
Mystery shopper selskapet jobber med deres klienter etablerer mekanismer for å måle og forbedre nivåene av tjenesten. Informasjonen fra en mystery shopper er rapportert til håndtering av klientene, og de bruker det til å evaluere og forbedre deres kundeservice. Formålet med mystery shoppere er til slutt å hjelpe bedrifter med å øke salget.
Hvis du arbeider som en mystery shopper vil du bli betalt å handle. Det er rett, en mystery shopper er betalt for å vurdere ulike typer kundeopplevelser.
Du kan bli utbetalt til:
-Fylle opp bilen din med gass
-Ha middag på en lokal restaurant
-Shop i din lokale jernvarehandel
-Be om informasjon om en datamaskin
-Noen ganger vil du bli betalt for å jobbe hjemmefra. Noen oppgaver kan og bør utføres av en telefonsamtale.
Listen kan være svært lange fordi antall bedrifter bruker denne metoden til å samle inn informasjon er svært lang. Og det er økende for hver dag.
Det best tingen om å være en mystery shopper er at du er betalt for alt du kjøper. Hvis du har lunsj eller middag-er dine utgifter betalt for. Hvis du ser en film vil du bli betalt for billetten, og jobben du gjør. Dette er virkelig en mulighet for mange.
Hvorfor bruker store selskaper mystery shoppere?
Hvor mange ganger har du forlot en butikk misfornøyd med tjenesten, du fikk? Hvor mange ganger vil du gå tilbake til lageret igjen? Det er ikke overraskende å finne at mange organisasjoner er svært interessert i å gjøre et godt inntrykk, inntrykk de gjør på deg som kunde, er avgjørende for deres selskap.
Så tilbakemelding fra mystery shoppere er ofte en viktig faktor for de selskapene i arbeidet med å bedre standarder for kundeservice. Personer som tror de har noe å legge til kontinuerlig forbedring av kundeservice er egnet for en jobb som en mystery shopper. Hvis du liker å handle og få betalt for det, kan du få den perfekte jobben.
Så hva er fangsten?
Det er ingen fangst! Det er gratis å bli en mystery shopper. Du vil bli opplært til å samle inn informasjon selskapene ønsker og trenger. Hvis du har tid har du ingenting å løs men mye å vinne.
Til slutt, det er en organisasjon, MSPA, som er den største profesjonelle bransjeorganisasjonen dedikert til å forbedre tjenestekvalitet bruker anonyme ressurser. MSPA har over 150 medlemsselskaper over hele verden, og de har en miscellaneous medlemskap inkludert markedsføring forskning og varehandel selskaper, privat etterforskning firmaer, trening organisasjoner og selskaper som spesialiserer seg i å tilby mystery shopping tjenester.
No comments:
Post a Comment