Det spiller ingen rolle hvis du har flere hundre av tusenvis av ansatte, eller bare tre, undersøkelser om ansatte er fortsatt nødvendig for å sikre en jevn kjører organisasjon. Imidlertid er gjennomfører undersøkelser mer enn bare levere ut skjemaer og får de ansatte å svare. For å sikre nøyaktigheten av undersøkelsesdata, du, som en arbeidsgiver må observere riktige retningslinjene.
Først være klart om målene for ansatt-undersøkelser. Er undersøkelsene som skal benyttes som målere for lønn økning eller for endringer av firmapolicyer? Det er også viktig å forklare disse målene til ansatte. Det anbefales å diskutere med dem begrunnelsen bak behovet for en undersøkelse og hvorfor er det nødvendig. En annen viktig aspekt å diskutere er hvordan de vil bli informert om resultatene fra undersøkelsen. Disse menneskene ønsker å se resultater. Andre, kan du kontakte en upartisk tredjeparts-organisasjon for å lette og gjennomføre undersøkelsen. Dette vil forsikre ansatte at deres svar og resultater ikke vil bli manipulert til fordel for ledelsen. Tredje, være klar over tidspress. Gjennomføre undersøkelse innenfor en bestemt tidsramme slik at prosessen ville være mer effektiv, og resultatene ville være oppnådd så raskt som mulig. Fjerde, understreke verdien av svar på undersøkelse. Mål for hundre prosent svarprosenten for å sikre at alle ansatte har sagt sitt. Dette vil bane vei for et demokratisk kompromiss mellom deg som arbeidsgiver, og ansatte. La ansatte på diskusjoner om disse sakene, og du kan være nesten være sikret optimal undersøkelsesresultater.
Men er undersøkelser om ansatte mye mer effektivt hvis det er en garanti fra ledelsen. Garanterer ansatte som handlingene dine og endringer i selskapet vil være basert på resultatene av undersøkelsen. Informere dem om hvordan du har tenkt til å handle på disse resultatene. Det er en god idé å antyde at den endelige flyttingen om undersøkelsesresultatene ville være basert på arbeidsgiver-arbeidstaker kompromiss. Gi midler til å gjennomføre undersøkelsen. Det er viktig at midlene du velger bør være basert på ferdighetene til ansatte. En spørreundersøkelse programmet kan behandle data raskere, men hvis de fleste av ansatte ikke vet hvordan å bruke datamaskiner, eller ikke er komfortabel med å bruke en, en papir-spørreundersøkelse er din best veddemål. I noen undersøkelse er det viktig å sikre dine undersåtter at deres anonymitet vil være beskyttet. Konfidensialiteten av personlige opplysninger er viktig å oppmuntre ansatte til å være ærlig i å svare på spørreundersøkelser.
Til slutt, Minn dine ansatte at ansatt-undersøkelser er gjort for å beskytte sine rettigheter i selskapet. Det er en god idé å minne dem i løpet av innsamling av data om undersøkelsen mål. Publisere resultatene fra undersøkelsen for å oppmuntre ansatte til å delta i diskusjoner om selskapet planlegger.
No comments:
Post a Comment