Mange ansatte ikke bryr seg for mye for sine sjefer eller ledere. Det er en altfor vanlig egenskap. De fleste føler som om sjefen vet ingenting, har en overlegenhet complex, er arrogant, er utilnærmelig, forventer mye og betaler for lite. Er du nodding hodet?
Har oppgitt alle de ovenfor, hva du gjør for å forbedre situasjonen? Du se sjefen eller veileder fikk ikke til hvor han eller hun er ved å være en komplett nincompoop. Oh, jeg kan nesten høre noen folk si: "Ja, men du vet ikke min sjef!"
La oss innse litt av sterk virkeligheten. Sjefen din eller veileder, uansett grunn, har opp til en plassering som du sannsynligvis aspire til. De må ha minst noen endearing kvaliteter. Husk, de sannsynligvis har feil også. Du gjør. Så gjør I. Hei! Vi har alle feil.
Jeg vet at det vil være noen mennesker som vil være bølgende deres øyne og tenker: "Ja, men..." Ja men hva? Så hva om umiddelbar sjefen din er Administrerende direktørs utakknemlig, lat sønn eller datter som har størst krav til berømmelse er Nepotisme. Du trenger ikke å jobbe der. Kanskje gjøre du. Så hvorfor ikke gjøre deg nyttig? Hvorfor ikke gjøre den personen ser bra ut? Konsernsjefen vil vite hvor resultatene kommer fra. Konsernsjefen vet alt. Det er derfor han eller hun er administrerende direktør.
Så, etter å ha fjernet banen, hvordan kan du sette deg i kø for en betal stige eller lederskap markedsføring?
Før vi begynner, kommer her en stor spiss rett foran. Være positiv. Ingen liker en negativ, whinging complainer - bortsett fra, selvfølgelig, andre negative, whinging complainers. Hvis du er utsatt for dette forferdelige trekk deretter stoppe den. Begynne å lese noen PMA (positiv Mental innstilling)-bøker. En god generell kilde av denne informasjonen vil være "The Magic of Thinking Big" av David Schwartz. Hvis du vil spore det ned ISBN-posisjonsindikator er 0-671-64678-8.
Så, først og fremst - være fornøyd. Satt et smil i ansiktet ditt. Det er en mester start.
Ideen # 1 - Start arbeid femten minutter for tidlig. Bedre fremdeles, holde tilbake femten minutter etter "banke-off" tid - når sjefen er langt mer sannsynlig å legge merke til. Ikke et stort show av det eller kommentere dedikasjon til årsaken. Hvis du blir spurt oss si du er sluttplasseringen opp noe. Du trenger ikke å gjøre det hver natt. To eller tre ganger i uken er nok til å bli lagt merke til. Ikke bare det - du vil få mye gjort og har din stasjon tidied for neste morgen.
Her er noe for deg å tenke på. Observere hvordan andre ansatte utnytte deres siste halvtime av dagen. Er det de ser at klokken? Klokken streik angitt tidspunkt og zoom - masselagringsenhet exodus. Stå ikke i veien for rush, eller du vil bli tråkka. Tenk som sjefen. Ville du liker å se?
Ideen # 2 - Volunteer for ting. Sjefer og tilsynene er ofte presset seg. Noen ganger trenger de en person til å gjøre en liten oppgave for dem. Vanligvis når en frivillig er spurt om de fleste av sammensatte mengden opptatt seg gjøre en menial chore, se den andre veien eller tilby unnskyldninger for hvorfor de ikke kunne muligens tilbyr seg selv.
Se folk under disse forholdene. Det er patetisk å se. Du kan enkelt skille deg ut fra resten av publikum ved å være den "gå til" personen. Du trenger ikke alltid å frivillig. Hvis du gjør det kan altfor ofte du sette opp harme blant andre arbeidere. Det er en naturlig defensiv mekanisme som de bruker til å dekke deres egen mangel på initiativ.
Ideen # 3 - gi fritt av din tid mens du er på jobb. For mange "arbeidere" gjøre så lite som de kan. De shirk ansvar. De arbeider langsomt. De delta på til personlig saker i arbeidstiden. Ved å gi en sterk ytelse på jobb du vil bli lagt merke til.
Ikke vær redd for å arbeide gjennom en sporadisk lunsj eller te pause. Tilby å hjelpe en annen ansatt med en oppgave som de finner konfrontere. Du trenger ikke å stå over skulderen. Bare la dem vite at de kan komme til deg hvis de er usikker. Være nyttig. Det vil bli lagt merke til.
Ideen # 4 - foreslå ting. Noen av de største nyvinningene i virksomheten har kommet fra ansatte. Kan du forestille deg hvordan du ville sett av eieren av virksomheten hvis noe som du foreslo tjent selskapet en ekstra $100.000 per år, eller lagre selskapet penger eller tid?
Være en "ideer personen." Det er enkelt. Tenk på jobben. Hvordan kan det bli behandlet bedre? Hvordan kan du effektivisere operasjonen? Er det noen områder hvor du kan skjære avgang? Det er mange områder der du kan tilby et lyse forslag. Men bare gjøre det når du har tenkt forslaget gjennom, gjort noen notater og tror at du har noe verdifullt å dele.
Ideen # 5 - ta ansvar for resultatene. For mange mennesker blurt: "Det var ikke min skyld!" Sjefer liker å høre: "Hvordan kan jeg fikse det?"
Måten av verden er å late ansvar, finne noen eller noe å skylde, se etter kompensasjon for latterlige krav og vanligvis tar ikke ansvar for noe selv om de var førsteklasses gjerningsmann. Ikke være sånn. Det er patetisk. Spør: "hvordan kan jeg forbedre resultatet?"
Ideen # 6 - tilstrebe å komme videre med andre ansatte. Jeg kan ikke understreke dette sterkt nok. Det er ofte den unike faktoren mellom to ellers like dyktige personer. Hvis du prøver å få sammen med folk får du sammen med dem. Hvis du finne hver liten feil i folk vil du alltid være skuffet med dem. Finne ting å være gratis for.
Hver arbeidsplass har sin menasjeriet "giftig" folk (se min artikkel om "Hannibal Lecter" personligheter for mer informasjon), ryktene-mongers, drama-queens, bak-stabbers og assortert slackers. Det er livet.
De er seks ideer.
Å ha presenterte dette la meg temperament mine kommentarer ved å si dette: ikke sette deg opp som arbeidsplassen "brown-nose." Det vil si ikke bli, eller sies å være en sycophant. Det er måter å oppnå alle mitt forslag i en subtil, men likevel anerkjent måte.
Hvis du nærmer deg disse ting på måten som jeg foreslår deretter Neste gang omtalen arbeidsplassen kommer opp, eller en kampanje er i offing, gjett hvem som vil være skinner som et fyr? Hvis du er over-looked første gang, eller selv andre gang, ikke miste troen. Din tid kommer. Men det vil aldri komme med mindre du er forberedt på å vise arbeidet først. Utførelseserklæringen og dere skal høste er en Bibelens prinsipper som fortsatt gjelder i dag.
Det er et hav av negativ, under-å gjennomføring, under-oppnå, whinging, whining, blameful, ergerlig, selvtilfreds ansatte der ute. Målet ditt er å bevise til sjefen din eller veileder at du ikke er en av dem.
No comments:
Post a Comment