Wednesday, January 18, 2012

Hva du bør vite - hvor å skrive følgebrev. Forbedre sjansene for å få intervjuet

Nesten alle arbeidssøkere er vel klar over betydningen av en CV når du søker på en profesjonell mening, men noen innse viktig rolle som en medfølgende følgebrev spiller i utvelgelsesprosessen. Faktisk er følgebrevet bare viktig for søket arbeid som er din CV.


Tenk på dette: rekrutteringspersoner og ledere ofte får flere titalls, om ikke hundrevis av søkere for hver posisjon er én tilgjengelig. Med så mange søkere å gjennomgå, har intervjuere ikke mye tid til å finne ut om du er kvalifisert for jobben. Faktisk tilbringer rekrutterer vanligvis mellom ett og to minutter raskt glancing over en CV, knapt nok til å undersøke grundig Hvis dine ferdigheter satt og erfaring er en god match for plasseringen.


Det er derfor et følgebrev er et kritisk verktøy til jobben søker prosessen. Formålet med et følgebrev er tydelig uttrykke din interesse og kvalifikasjoner for en stilling til en potensiell arbeidsgiver. Så mens CVen er en generisk annonse, skreddersys følgebrevet programmet til hver bestemte jobben. Kondenserende din CV til nøkkelpunkt og tegne visningene for rekrutteringspersoner oppmerksomhet til de mest relevante områdene i din erfaring, hjelper du personalansvarlige med å matche opp din kvalifikasjoner som i åpen stilling. Og ved å ta gjetting ut CVen, du øke sjansene dine for å få en samtale for et intervju.


Et følgebrev har å "selge" din kvalifikasjoner til en fullstendig fremmed og overbevise dem om at du er verdig en in-person møte. Derfor, som du kan forestille deg, det er ikke et enkelt dokument for å skrive. Det finnes flere retningslinjer, skjønt, som skal hjelpe deg i utviklingsprosessen følgebrev.


Vanligvis en faksforside er mindre enn én side langt og har fire hoveddeler: Innføring, et høydepunkt av kvalifikasjoner, et sammendrag av hvorfor du er interessert i posisjonen, og en avsluttende oppfølging. Før du starter liste sa litany av ferdigheter, skjønt, er det viktig å gjøre noen undersøkelser på selskapet og stilling som du søker for å gi deg en bedre forståelse av selskapets produkter eller tjenester, historie, verdier og målmarkedet for kunden. Dette vil hjelpe gi deg et bedre inntrykk av hva rekruttererne er sannsynlig å være søker i en kandidat, og lar deg tilpasse følgebrevet vil spesielt adresse disse områdene.


Del 1 - innføring:


Følgebrevet bør være adressert til lederen som ansetter, når det er mulig.


Spesifikt nevne posisjoner du søker.


La rekrutterer vet hvordan du hørt om plasseringen. Hvis du så posisjon annonseres eller ble henvist av noen, sørg for å inkludere denne informasjonen.


Fange leserens oppmerksomhet og stimulere interessen du umiddelbart!


Del 2 – sammendrag av din kvalifikasjoner:


Marker de sterkeste kvalifikasjonene til stillingen du søker. Pass på at du begrenser din kvalifikasjoner til bare de som er mest relevante for plasseringen.


Vis, i stedet for å bare fortelle lederen din kvalifikasjoner ved å inkludere bestemte, troverdig eksempler fra din erfaring.


Kvantifisere disse kvalifikasjonene når det er mulig ved å fokusere på relevant tallene, prosjekter, tildelinger og utstyr/programvare/verktøy du har brukt som er relevante for jobben du ønsker. For eksempel i stedet for å utheve indikerer "utmerket kunde tjeneste ferdighetene dine" at du "oppnådd en 98% tilfredshet kunderangering" eller "økte avdeling med 25% i første kvartal".


Del 3 – hvorfor du er interessert i posisjon:


La rekrutterer vet hvorfor du ønsker å jobbe på sin bedrift. Hva er det om selskapet som appellerer til deg?


Hvorfor denne bestemte Plasser appell til deg?


Angi hvorfor du er en god tilpasning for firmaet. Hvordan vil bli et aktivum for teamet?


Del 4 – konklusjon og oppfølging:


Se arbeidsgivere CVen din slik at de kan gå gjennom din kvalifikasjoner i mer detalj.


Be om en personlig intervju eller møte med leder som ansetter.


Angi hvordan personalansvarlige skal kontakte deg. Husk å oppgi et arbeide telefon eller e-postadresse.


Angi en tid til å følge opp. Kan for eksempel angi at du "ringe deg for å følge opp mandag ettermiddag".
Takk leseren for hans eller hennes tid.


En endelig notat: følgebrevet er første inntrykk av at rekruttererne får av dere. En sterk fokusert følgebrev kan formidle et kraftig, positivt førsteinntrykk. En svak ikke-fokusert bokstav, skjønt, kan drepe noen interesse rekrutterer kan ha i ditt kvalifikasjoner, uavhengig av hvor sterk av en plass du kan være for stillingen. Pass på at du korrekturlese nøye for grammatiske og typografiske feil før du sender noen korrespondanse.

No comments:

Post a Comment