Avslutt intervjuet er ikke en gang å brenne broer med gamle selskapet. Det har blitt en veldig vanlig rituale hele corporate America, og tanken bak det er å finne ut fra de ansatte, når de ikke lenger trenger å bekymre deg for å beskytte jobber, nøyaktig hvilke ting hos firmaet kan forbedres ved. Intervjuet er deigned å være et verktøy for å lage et selskap som er mer effektive og et bedre sted å arbeide. Imidlertid bruke mange ansatte som forlater en organisasjon dette som en tid for å lufthull frustrasjoner de ha følt. De ser det som en personlig gripe økt, og løs inhibitions, noen ganger ventilasjonsåpningene personlige annonse homonym angrep mot medarbeidere, og spesielt mot tidligere ledere og sjefer.
Dette er aldri en klok idé. Dale Carnegie og andre personlige vekst gurus har fortalt forretningsfolk i mange år at det aldri er god til å brenne broer og støte noen når du kunne like gjerne unngå den. Det kommer ned til det gamle ordtaket, "du kan catch flere fluer med honning enn med eddik." Holde det å si i tankene før exit-intervju. Husk at hvis du gjør personlige angrep de vil bli sett som sådan av folk som leser intervju-rapporten. Hvis du har ekte forslag til forbedring, kan ditt tilfelle bli svekket ved å gjøre personlige angrep. Du virkelig få ikke noe fra å angripe eller dårlig mouthing folk du brukte til å arbeide med eller arbeidet likevel, og du kan angre si noe i sinne senere når du tenker mer tydelig.
Bruke intervjuet som et konstruktivt verktøy, med gode intensjoner. Selskapet du pleide å jobbe for gjorde, tross alt, gir deg en metode for å lage en levende for tidsbruk med dem. Gitt, du har oppgitt tjenester for dem, som de trengte. Og de betalte deg en lønn eller lønn. Forhåpentligvis var det en rettferdig utveksling. Hvis du har ærlig bekymringer, kan deretter intervjuet være konstruktive. For eksempel en reporter for en lokal ukeavis understreker at datamaskiner blir brukt var gamle og utdaterte, og at brannmurprogramvaren brukt var ineffektiv. Systemet hadde lidd angrep av datavirus i fortiden, og det var åpenbart til reporteren managing editor var computer literate nok å forstå hvordan du løser problemet. The reporter visste at utgiveren og business manager ville både lese Avslutt intervju rapporten, så hun nøye og diplomatisk worded hennes kommentarer viser at å kjøpe nye maskiner og ny programvare ville spare avis penger i det lange løp. Av ordlyden det nøye under hennes intervju for Avslutt hun fikk hennes ideer på tvers til de riktige personene, og de tok hennes kommentarer alvorlig fordi hun hadde ingenting å tape og intet å vinne, og syntes å være rapportering denne situasjonen for godt av avisen og ansatte. På denne måten dratt Avslutt-intervju av alle som er involvert.
No comments:
Post a Comment