Wednesday, February 22, 2012

Hvorfor effektiv jobbeskrivelser fornuftig god Business

De fleste neophyte arbeidstakere eller selv nylig uteksaminert medlemmer av ansatte vil hoppe i jobber uten å vite jobben de utfører. Denne praksisen er forståelig. Mange av disse frisk Nyutdannede er bare glad for å ha fått en jobb, og vil prøve å unngå å bli nyskjerrig eller pushy når det gjelder å arbeide. De kan tro det krevende en stillingsbeskrivelse vil være en ekstra negativ til sin arbeidsgiver inntrykk av dem.


Dette kan ikke bli mer feil. Arbeidsgivere, Generelt, glede i ansatte som spør om jobben deres beskrivelse. Dette viser at ansatt har en interesse i å vite detaljene i hans eller hennes jobb og vil gjerne vite hva hans eller hennes bestemt ansvarsområdene er. Her er noen andre grunner Hvorfor jobb beskrivelser er virkelig viktig til ansatte, og selv for de som søker etter jobber.


1. Knowledge plikter
En stillingsbeskrivelse møblere du med en liste over ansvars- og oppgavefordeling. Dette vil sikre at du vet hva som jobber du er ment for å gjøre, og hvilke jobber du er ikke ment for å gjøre. Bare "gjette" er ikke et alternativ. Imidlertid kan du prøve å gjøre ditt beste gjør jobben som ikke plikt og ansvar for å utføre. Et resultat som, på papir, er at du ikke gjør jobben din.


Hvis du ender opp med å gjøre jobbene som ikke er i jobben din beskrivelse. Du vil ikke bli kreditert med disse jobbene.


2. Forhindre blir utnyttet
Det vil være tilfeller når som en ansatt vil du bli bedt om å gjøre bestemte oppgaver som ikke finnes i jobben din beskrivelse. Det er helt lovlig å peke til jobben din beskrivelse og si at den bestemte jobben ikke faller inn under jobben din beskrivelse. Selvfølgelig, må du gjøre dette høflig.


Du kan selvfølgelig velge å gjøre disse plikter. Imidlertid gjøre det klart at det du gjør ikke er innenfor jobben din beskrivelse. Du og prosjektlederen kan deretter velge å snakke om om disse plikter skal tas med og riktig vederlaget til slike.


3. Hva er viktig for din arbeidsgiver er papir
Det har vært utallige ansatte som har kommet frem sier, "vi gjorde vårt beste, jobbet over tid, og ga våre alle, men mottok ikke riktig anerkjennelse." Dessverre, arbeidsgivere vil være for opptatt til å holde oversikt over din ytelse. Du må kanskje sende rapporter om fremdriften og ytelsen. Dette, selvfølgelig, bør være basert på jobben din beskrivelse, ellers vil det ikke gjør noe fornuftig å din arbeidsgiver.

No comments:

Post a Comment