Etter å ha tilbrakt de siste årene av min karriere i bemanningen og rekruttere industri, jeg ’ m spurte hele tiden av venner og slektninger hvis jeg kan hjelpe dem å finne en mer ønskelig jobb. Jeg ’ ve hjalp min forlovede få en jobb, hjalp meg høyskole venner få jobber etter konfirmasjonen, og selv hjulpet noen high school venner finne jobber ikke har sett dem i år. Det ’ s en ekte glede i å rekruttere når du kan hjelpe noen finne en jobb som positivt påvirker deres liv. Men faktum i saken er, ikke alle har muligheten til å arbeide med en headhunter. Jeg vil si at bare en liten prosentandel av karrieren trekk er gjort av en headhunter. Så hva gjør resten av oss når vi finner oss selv i en dead end situasjon og ingen til å gjennomføre jakten for deg?
Jeg ’ ve hørt mange gimmicker, triks og taktikk for å hjelpe prosessen og jeg ’ im sikker på at du ’ ve hørt noen selv. Noen av disse ringe en bjelle? Sender ut CVer på ekstra tykt papir, går Memorisering mest blendende svar på ofte stilte spørsmål, seg en brightly farget utstyr til intervju å være minneverdig, og listen videre og videre. Jeg ærlig don ’ t vet om noen av disse tingene hjelpe eller hindre prosessen, men jeg vet at jeg ’ ve aldri møtt en profesjonell headhunter busser hans kandidater ved å ta dem shopping på gamle Sjøforsvaret og plukke ut årstider lyseste fargene til slitasje på et kommende intervju.
Så hva profesjonelle headhunters gjør som setter dem i stand til å flytte CEO ’ s fra ett selskap til et annet og få betalt for å gjøre det. Her er topp 5 ting som topp hunden headhunters gjøre i Søk og plassering-prosessen som du kan innlemme til din egen jobbsøk i morgen.
1. Nettverk – nå jeg vet du ’ ve hørt dette en en million ganger før, men den første tingen som en headhunter gjør om morgenen er å gjøre 20 oppringinger til personer de vet og finne ut hvor jobbene er. Bare rookies våkner opp hver morgen med noe mer å se frem til enn et par dusin pinefull kaldt anrop. Du ’ re antagelig tenke til deg selv “ som jeg vet at jeg kan snakke med om å finne en jobb … jeg don ’ t kjenner noen. ” vel, i headhunting 101 du lære at det ’ s ikke hvem du vet som teller, det ’ s som de (kontakter) vet som teller. Det ’ s greit å kalle hver person du kjenner og fortelle dem du ’ re leter etter en ny jobb. Alle unntatt sjefen din og andre personer på kontoret selvfølgelig. Lag en liste over 100 personer som du vet, Plukk opp telefonen og begynne å snakke til folk. Spør dem hvis de kjende til noen selskaper ansetter mennesker i ditt område av kompetanse. Hvis de ’ t, spør dem om som de vet som kanskje vet om noen åpninger. La meg gi deg et tips om hvordan til supercharge your nettverk. Plukke opp boken “ The Tipping Point ” av Malcolm Gladwell. I det beskriver han tre typer mennesker i sosiale sirkler. En av disse typene kalles en “ kontakt ”. Dette er typen person som synes å vite alle. Jeg vedder på at hvis du tenker på det, du sikkert vet en eller to personer at overalt du går med dem, de vet noen. Vel, hver person på listen din vet én eller to kontakter, og hvis du spør spørsmålet ‘ som du vet at kanskje vet om noe? ’, du ’ re bundet for å støte på noen av disse usedvanlig godt koblet personer. Nettverket stopper når du slutte å spørre ‘ som de vet. ’
2. Send alle på din liste – dette ligner på nettverk, men du må ta en annen tilnærming når nettverk via e-post. Her ’ s en strategi som jeg har funnet for å være ganske effektiv. Første, et eksempel av hva som e-post kan se slik ut.
Kjære John,
Ikke sikker på om du ’ ve hørt, men jeg ’ ve begynte nylig å se etter en ny karriere. Jeg ønsket å se hvis du kunne hjelpe meg med denne arduous prosessen. Som du vet, har jeg vært med PrideStaff gjør Business Development (eller hva er det du gjør) for de siste to årene. Det har vært en god opplevelse, og jeg har fått flere kampanjer og muligheter på veien. Men jeg synes å ha kjøre inn i et glasstak og don ’ t se noen flere mulighet for fremgang her.
Jeg ’ m skrive å spørre to ting. Først, hvis du vet om noen av åpningene i mitt område av kompetanse, på din bedrift eller på noen andre som du vet, jeg skulle på en hvilken som helst henvisning du kunne gi meg. Sekund, hvis det er noen du kjenner som kan ha kjennskap til noen av åpningene i Business Development, jeg ville virkelig verdsette hvis du ville videresende denne e-post til dem sammen med min CV som jeg har lagt ved. John, alle hjelpe du kunne gi ville være høyeste verdsatt. Gi meg beskjed hvis det er noen måte jeg kan gjøre gjengjeld.
Kjærlig hilsen
Mike Nacke
Direktør eller Business Development
PrideStaff
Grunnen til denne e-posten er så effektiv er fordi det formidler varme, det detaljer påloggingsinformasjonen din og den direkte ber om for henvisninger. Føl deg fri til å bruke denne e-posten selv, bare sørg for at du setter inn ditt eget navn og legitimasjonsbeskrivelser før du sender den.
3. Utnytt kapasiteten i Internett – en av de mest kjedelige og frustrerende aktiviteter som du gjøre når du ser etter en jobb er scouring internett jobb boards og firmaets webområder som er på utkikk etter nye åpninger. Snakk om frustrerende. I en intensiv jobbsøk, bør du se på ca 100 ulike selskaper som du ønsker å arbeide for og hvis du ’ re sjekke hvert område daglig, som ’ s mye bortkastet tid. Jeg vet at 100 kan høres litt høy, men ved å benytte noen online verktøy, kan du enkelt holde med aktiviteten til godt over 100 selskaper. For å oppnå 100 selskapet merker, må du først fastslå næringene du ’ re interessert i. De fleste av dere trolig vil bo i bransjen ’ re i akkurat nå, men hvis du ’ re tenkning for å endre, kan du forstå at dette er et svært utfordrende trekk fordi direkte bransjeerfaring er # 1-faktor headhunters bruke når du flytter folk fra ett selskap til et annet. Etter å avgjøre hva du ønsker å arbeide i bransjer, finne ut deres SIC-kode oppføringen og kryssreferanse at du vil finne alle selskapene i byen som opererer under som BRANSJEKODE. Hvis du ’ ve aldri gjort dette før, må du kanskje gjøre litt lekser, men det bør gi en godt selskap-liste til å begynne med. Det finnes en nyere industry classification system kalt NAICS-koder som du kan bruke også, bare holde oss til det du ’ re mer komfortable med. Hvis du ’ ve valgt noen bransjer og benyttes ett av systemene for koden for å finne et tverrsnitt av selskaper i byen, bør du ha en betydelig liste av selskaper som vil være grunnlaget for søket.
Med listen over selskaper i hånden, sjekk ut et web-område som kalles ChangeNotes.com. Det er et gratis nettsted som overvåker endringer på et nettsted som du spør. Nå ser opp karrieresider av 100 selskapene som du er interessert i, og har ChangeNotes overvåke nettstedene for deg. Du vil motta en daglig email endringer på disse sidene og vant ’ t må gå til alle 100 nettsteder hver kveld for å sikre at du alltid har oppdatert informasjon. Du vet har daglig informasjon kommer til deg om noen jobb som er åpne på topp 100 potensielle kunder.
4. Call utleie ledere direkte – når du faktisk finner en jobb som er åpne, det ’ s ikke nok til å sende noen CVer og vente av telefonen. Du ’ ve fikk å komme på telefonen med resepsjonist selskapet og finne ut hvem som leder som ansetter for stillingen. Don ’ t handle aggressiv, men være trygg, fast og respekt. Disse menneskene få samtaler hele dagen fra selgere som tror det er måten å håndtere dem til bully sin vei gjennom for å få informasjonen de ønsker. Du ’ d bli overrasket over hvor mye noen vil fortelle deg hvis du bare spør hyggelig. Hvis du vil ha mer informasjon om noen teknikker som de store guttene bruker for å få informasjon om et firma, sjekk ut min artikkel med tittelen “ Sourcing 101: Hvordan få informasjon og finne toppen Talent i selskapet. ” en gang du ’ har funnet ut hvem som leder som ansetter, gi ham en samtale og tonehøyde påloggingsinformasjonen. La ham få vite at du ’ re svært interessert i posisjon, og du ville ikke ’ t kalle Hvis du var ’ t overbevist om ’ re rett person for jobben.
5. Laste opp din CV til hver relevante Job Board – mange headhunters vil fortelle deg at annonsering online og bruke massiv Internett jobb boards er en sløsing med tid, men jeg kjenner masse rekruttererne som gjennomfører regelmessig søk primært ved å bruke jobbwebområde boards. Nå, bør du ’ ve polert opp din CV og førte det til det tjueførste århundre ved å ha en elektronisk kopi. Du må bare laste den opp til weben. Jeg anbefaler å sette den på så mange jobb boards som er relevante for ditt søk. Jeg har nylig lest en statistikk som rundt 70% av rekrutteringspersoner og arbeidssøkere er lojale til én jobben styret. Det betyr at hvis selskapet du ’ re prøver å lande en jobb med bruker Career Builder og du ’ re bare bruker Monster, de ’ re ikke kommer til å finne deg. Rekruttererne har å betale en avgift til hver CV-database og på grunn av stupbratte antall kandidater på hver jobben styret, de fleste rekruttererne er i stand til å finne masse kandidater ved hjelp av bare én kilde. Tre store er Monster, CareerBuilder og Hotjobs. Start med disse tre, og deretter begynne å legge til de mindre og mer lokale områder.
Ett ord av forsiktighet om postering til Internett-områder. Hvis søket er konfidensiell, bare sette Fornavn og siste initial på CVen og listen din gjeldende selskap som “ konfidensielt for firmaet ”. Don ’ t være redd for å gjøre dette, rekruttererne se det hele tiden og er i stand til å fange opp din erfaring fra industri og titler som du viser.
Implementere disse fem tips, og du ’ ll begynner å se en stor forskjell i jobbsøkingen. Dette er ting som headhunters gjøre hver dag for å lage en levende. De fungerer hvis du ’ re like villig til å prøve noen nye ting.
Jeg vet at noen av dere sier til deg selv “ jeg don ’ t tror jeg kan gjøre denne ting, ” eller “ høres litt skummelt for meg. ” Hvis magen blir litt queasy første gang du kald ringe en leder som ansetter å kaste påloggingsinformasjonen, du ’ re akkurat som alle andre headhunter i sitt første år på jobb. Jeg ’ ll fortelle deg en nøye bevoktet hemmelighet om at følelsen aldri helt forsvinner. Den eneste forskjellen mellom topp hunden-headhunters og en ’ s som kan ’ t klippe det er at toppen hunder anerkjenner deres frykt for telefonen, vurdere ramifications av å gi til at frykten, og overvinne det hver dag.
Roger Ailes sier i sin bok, "du er meldingen." "Det er en mental prosess å overvinne stage fright. Du har å si, "Jeg har en rett til å være her. Hva jeg har å si er av verdi for denne målgruppen. Jeg er en autoritet på dette emnet. "" Mr. Ailes går på å si, "interessant, er mot ikke fravær av frykt. Det er handling i nærvær av frykt." Hvis du ’ re villige til å iverksette tiltak, til tross for din frykt for å gjøre noen nye ting, du ’ re godt på vei til å finne din neste stor mulighet.
No comments:
Post a Comment