Så, du har sendt en drapsmann Curriculum Vitae og støttedokumenter. Du er i forkant av pack og bare har mottatt et kall for et intervju. Hva gjør du nå?
Intervjuet er den mest stressende og viktige delen av oppgaven jakten. Dette er hvor arbeidsgiverne ta en beslutning som er basert på hans eller hennes inntrykk om å leie du for jobben. Vil du gjøre ditt beste i denne delen fordi her legger kulminasjonen av alle din jobb-jakt innsats. Flub det her, og all innsats fra program til eksamen vil gå ned i avløp.
1. Gjøre et godt inntrykk
Alltid kjole i din beste antrekk for intervjuet. Din antrekk bør være passende. Uansett hva selskapet kan kreve for sine ansatte, bør det første inntrykket for søkere konservative virksomhet antrekk.
2. Gjør et lite forskning
En av de beste måtene å gjøre et godt inntrykk på din intervjuer er å gjøre litt forskning på selskapet du søker på. Dette vil gi deg med materiale for å svare på mange av spørsmålene ber deg intervjuer. Ett av hovedpunktene i spørsmålene du vil bli bedt om er hvordan dine ferdigheter kan nytte av selskapet. Hvis du vet en ting eller to om selskapet, vil du finne det mye lettere å svare på dette spørsmålet. Pluss, slippe noen meaty ting om hvor mye du vet om selskapet vil gå en lang vei i impressing intervjuer.
3. Sjekk ditt kroppsspråk
Mange av intervjuerne er godt kyndig i kroppsspråk, og du vil finne at, i hele intervjuet, de vil være ute for hint om personligheten din fra måten du handle, snakke, og flytte. Det ville være unormal å anta et annet sett med kroppsspråk under intervjuet. Hva du bør gjøre er å ta note av ditt kroppsspråk slik at minst den kommuniserer åpenhet og i ærlighet.
Unngå å fortelle en løgn, eller embellishing ditt svar. Erfarne interviewers vil merke dette på et øyeblikk. Alltid holde håndflatene åpen og unngå krysset bena eller armene sammen. Ikke vær redd for å gjøre øyekontakt mens du snakker; Bare sørg for at du ikke kommer over skremmende.
4. Tillit
Gå inn med et formål. Svare med et formål. Prøv å ikke være for selv-bevissthet. Kontroller at du er sikker på hva du sier. Hvis du traff en ulempe og finne deg selv i en situasjon som er å gi bort, kontroller at du håndtere situasjonen trygt – selv når du sier at du ikke vet svaret på et spørsmål.
Tillit gjenspeiler kompetanse. Arbeidsgivere se alltid etter kompetente folk til å fylle sine rekker.
No comments:
Post a Comment