Wednesday, March 14, 2012

Babbling er For babyer, ikke intervjuer

Hentet fra sannheten om å få punkt-Across…and ingenting men sannheten


Noen år ble tilbake jeg intervjuet kandidater til en finansanalytiker posisjon. En av mine intervjuer var med en gentleman som var allerede medarbeider i selskapet, men som var på utkikk etter en ny jobb i selskapet. Jeg startet intervjuet med spørsmålet "Hva interesserer deg om denne jobben?" Det andre startet i et svar, og lanserte i tangentene om hans familie, tidligere jobber og personlige interesser. Omtrent fem minutter i intervjuet jeg hadde allerede gjort min beslutning om å ansette ikke fyren, men jeg var fascinert av hans verbale meandering. Jeg bestemte meg for å la ham holde går bare for å se hvor han ville gå. Han endelig sluttet snakker 30 minutter etter at jeg spurte ham om spørsmålet mitt opprinnelige. Mitt neste spørsmål til ham var "vil du realisere du snakket nonstop i 30 minutter?" Før han kunne lansere i en annen vandrende diskurs, jeg takket ham for stopping by og fortalte ham at jeg ikke trodde han var riktig for jobben. Han godt kan ha hatt teknikere og ferdighetene som trengs for å gjøre jobben, men fordi han babbled på og på uten klarhet tankefridom han ble avslått.


Demonstrasjon av klar, konsis tanker gjennom Svar å intervjue spørsmål er en viktig faktor for din intervjuer i å avgjøre om ikke å ansette du. Når du svarer på spørsmål, er din intervjuer ikke bare lytter til svarene men også forestille du snakker med kollegaer, leverandører, kunder eller ledere. Hvis du, som en interviewee ikke kan svare med skarpe, konsis, gjennomtenkte svar under et intervju, kan du forestille deg hvordan du ville komme seg i en større kunde presentasjon? Du kan ha noen innsiktsfulle ting å si, men hvis de gå seg vill i lange, meandering svar deretter du skal forsegle din skjebne som avslåtte kandidat.


Neste gang du intervjue etter arbeid, holde følgende ting i tankene:


* Mål svarene dine rundt en viktig melding – når spurt et spørsmål, formulere svaret ditt rundt en viktig melding eller en rekke viktige meldinger. Stat nøkkelen din melding først, og oppgi deretter et par setninger som støtter viktige meldingen. Vet hva nøkkelen din melding er før du begynner å snakke, ellers svaret ditt meander.


* Se intervjuer for frustrasjon – se etter signaler at intervjuer er utålmodige, forvirret, eller lei. De beste intervjuene jeg har gjort har vært der en interviewee fanget min interesse av om et det viktigste budskapet, og vi var bare i stand til å snakke. Se for å fange en intervjuer interesse; Hvis han eller hun ikke ser interessert, bryte opp din punkt og slutte å snakke.


* Hold øyekontakt med intervjuer – Keeping øyekontakt med intervjuer vil hjelpe deg å holde oss til nøkkelen din melding fordi du ikke vil få distrahert. Også demonstrerer holde øyekontakt overbevisning og tillit. Vandrende øyne føler unnvikende og kan bidra til babbling.


* Ta en pust før du responderer – la intervjuer slutte hans spørsmål før du starter å svare. Ta et sekund etter spørsmålet, få frem det viktigste budskapet i hodet ditt, og deretter starte ditt svar. Å være altfor ivrige til å svare på spørsmålet vil bidra til drivende fra nøkkelen din melding og merkevaren du som å være uhøflig.


* Ikke krangle med deg selv-ikke spille punkt/counter-point med deg selv. Når du blir spurt et spørsmål, kan du formulere nøkkelen din melding og ta et standpunkt i svaret ditt. Det er OK å kort identifisere den andre siden av et argument, men må du oppgi en viktig melding og ikke gi oppfatningen om at du er ubesluttsom.


* Gi kontekst til svarene – ikke bare gi "Ja" eller "Nei" – Skriv inn svar uten å gi en bit av kontekst bak svaret. Intervjuer ikke bare ønsker å vite hva svaret er, men noe om hvorfor du tror måten du gjør. Vær forsiktig med drivende på og på med ditt svar; foreta et par setninger som støtter nøkkelen din melding og deretter musling opp.


* Spør din intervjuer for tilbakemelding – på slutten av intervjuet, betenke be om intervjuer å gi noen tilbakemeldinger til deg på hvordan de tenker intervjuet gikk. Spesifikt ber om kvaliteten og konsistens av ditt svar. Bare Vær forsiktig så du ikke kommer til et argument om de intervjuer tilbakemelding; lytte høflig og takke dem for tilbakemeldingen. Ikke Opprett et negativt inntrykk med intervjuer fordi du hevdet eller fikk defensiv over tilbakemeldinger du mottatt.


Det er lett når nervøs eller glade babble på og på og mister fokus i ditt svar på spørsmål. Formulere viktige meldinger, få øyekontakt, se din intervjuer og ta et standpunkt med svarene dine. Bedre vil du engasjere dine intervjuer, captivate interesse og bidra til å sikre jobben du ønsker.

No comments:

Post a Comment